مصطفى كامل يهاجم مطرب المهرجانات مسلم: شخص مزعج وتعبت منه

مصطفى كامل يهاجم مطرب المهرجانات مسلم: شخص مزعج وتعبت منه
مصطفي
تقي عثمان

كشف الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية، كواليس أزمة مطرب المهرجانات مسلم وعدم حضوره إلى مقر النقابة بعد استدعائه وإيقافه.

وقال مصطفى كامل في مداخلة هاتفية أجراها في برنامج خط أحمر، الذي يقدمه الإعلامي محمد موسى ويعرض على قناة الحدث اليوم: الشباب الجدد أكتر ناس تعبينا، وأي شاب في بداية حياته بيكون متهور في كل تصرفاته وبيكون همجي ومش فاهم، وكل الناس حذرتني من التعامل مع مسلم بما فيهم جدران النقابة، ده شخص متعب ومزعج.

وتابع: بدأ يبعتلي على واتساب وانستجرام وقولت لازم اقف جنبه وكان بينا مكالمة وقولتله لن اقبل اخي أو ابني وهو مش مأدي الخدمة العسكرية، وقولت له روح أدي حق بلدك عليك.

وأضاف: جابلي ما يفيد انه راح التجنيد وقولت النقابة هتتيح التصريح في حالة إحضار موقفه من التجندي وقولت من شروط القيد أن يجيب ما يفيد موقفه من التجنيد ولا يشترط فيه انه أدى الخدمة أولا.

واستكمل: أنا مش عارف طبيعة شخصيته لأن أنا مش قريب من الشباب دول لأن مستوى الفن مش قريبين من بعض، ولكن بعتبرهم ملف من الملفات الكتير اللي عندي.

واستطرد: كتبته إقرار على نفسه لأن ناس كتير قالتلي عليه ده لعبي لأن لو لقدر الله اي خلاف بتجنيده او هرب هتيحاسب، وفضلت معاه في دور أبوي.

وتابع: من ساعة ما خد التصريح كل يوم عندي منتج جاي يشتكي من مسلم وقولتله هوانا ماسك المنصب ده نقيب ليك لوحدك أنا تعبت معاه وهو دايمًا مش عارف هو عايز ايه.

وأضاف: أنا قولتله أنت مضيت عقد مع منتج ومش ملتزم معاه ليه قالي أنا كنت قاصر لسه، ولما مجاش للنقابة كلمته وقال أنا مجتش عشان كنت في التجنيد وهو مكنش في التجنيد أصلًا.

أهم الأخبار