إلهام شاهين بالبرتقالي في افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي الـ43

إلهام شاهين بالبرتقالي في افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي الـ43

تألقت الفنانة إلهام شاهين على السجادة الحمراء لفعاليات حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي الدولي بدورته الـ 43، بإطلالة مختلفة وأثنوية.

إلهام شاهين بالبرتقالي في القاهرة السينمائي

وظهرت إلهام شاهين متألقة بفستان من اللون البرتقالي، بتصميم الأوف شولدر، وقصة السمكة، وكرانيش من الجانب، وبه فتحة ساق، ونسقت معه شنطة مربعة.

كما اعتمدت إلهام شاهين مكياجا قويا، واختارت أن تكون تصفيفة شعرها مرفرعاً.

إلهام شاهين تتحدث عن العملية الإنتاجية وصناعة الأفلام

وقالت الفنانة إلهام شاهين، إن شرف لها حصولها على أفضل ممثلة في مهرجان القاهرة السينمائي الدولي في دورته السابقة، قائلةً:"شرف ليا أحصل على جائزة أفضل ممثلة من أهم مهرجان في مصر، وواحد من أهم المهرجانات العالمية عن فيلم حظر تجول، الواحد خد جوائز كتير في حياته بس فيه جوائز بتبقي فيها واقع خاص".

وأضافت «شاهين» خلال لقاء على هامش مهرجان القاهرة السينمائي الدولي في دورته الـ43، المذاع على شاشة قناة «dmc»، «طموحي كبير أوي ناحية السينما، فمهما حققت عاوزاها تحقق أكتر، يمكن فيه أفلام بتنتج ككم، لكن عاوزة النوعية، عاوزة أفلامنا يبقى فيها كل النوعيات زي زمان».

وتابعت: «أفلامنا محصورة إلى حد كبير دلوقتي، لو فيلم أكشن أو كوميدي بيلاقي نجاح كبير جماهيري، لكن أنا عاوزة أشوف الفيلم الرومانسي والاستعراضي والموضوعات الاجتماعية المهمة والمشاكل الحقيقية في حياتنا الشائكة منخفش ننقاشها، لأننا بننتقد عشان بنحب البلد دي وعاوزينها للأحسن، وعاوزة أفلام نقدم فيها الإيجابيات اللي في حياتنا لأن في ساعات أفلام بتعمل لنا إحباط، بتقدم كل ما هو سلبي».

أهم الأخبار

اترك تعليقاً