طليق منة عرفة مهددا.. اليومين دول هقول حاجات كثيرة وكله بالدليل

طليق منة عرفة مهددا.. اليومين دول هقول حاجات كثيرة وكله بالدليل
منة عرفة ومحمد المهدى
تقي عثمان

انتهي قصة زواج الفنانة منة عرفة بالفنان الشاب محمود المهدي وذلك بعد إعلان الطلاق رسميا، حيث كتبت منة علي صحفتها علي موقع انستجرام قائلة" تم الطلاق رسميا وربنا يوفق الجميع"، لتكون هذه المرة الثالثة التي ينفصل الاثنين عن بعضهما البعض، قبل أن يخرج طليقها ويكتب في بوست له عبر خاصة الاستوري في موقع انستجرام ليكشف أنه الام هي السبب في الانفصال كما أنه تعرض للخيانة من قبل منة قبل أن يسامحها عليها لتستمر الحياة بينهما، قائلا: "حسبي الله ونعم الوكيل في كل أم ورا خراب بيت بنتها".

وتابع: "كل همها الماديات.. بس ربنا يعوضني على كل خسارة خسرتها.. وثقتي في ربنا كبيرة لاني مقصرتش.. بالعكس كنت بحافظ".

واستطرد في ستوري آخر: "تم الطلاق خلاص للأسف، كان فيه خيانة وعديتها واضحك عليا في الجوازة وقتها علشان أحافظ على بيتي سكت" وغير أمها سبب خراب البيت بسبب الفلوس علشان هي اللي كانت بتصرف عليها، وبسبب إني كنت رافض تشتغل في المجال ده وأمها مكنش عندها مانع بنتها تتنازل في المجال مقابل الفلوس بس كل حاجة بالدليل، فضلت تحاول لحد ما خربت البيت".

وكشف المهدي عن تعرضه للتعدي من قبل منة عرفة وأسرتها، قائلا: "اتهجموا عليا وخدوا مني فلوس كتير وخدوا العفش وبيعوني العربية، وحسبي الله ونعم الوكيل في أمها خرابة البيوت، للأسف أهلها بعد ما شلتهم وصرفت عليهم عملوا معايا اللي ما يتعملش.. وبجد علي غزلان ربنا نجاه".

وانهي قائلا: اليومين دول هنزل حاجات كتيرة وكله بالإثبات كل حاجة عملتها هبينها".

أهم الأخبار