منى زكي تكشف سر «القبلات اليومية» مع أحمد حلمي

منى زكي تكشف سر «القبلات اليومية» مع أحمد حلمي
منى ذكي وأحمد حلمي
القاهرة: منار إبراهيم

حلّت النجمة المصرية منى زكي ضيفة في إحدى حلقات برنامج «بودكاست بيج تايم» Podcast Big Time، مع الإعلامي المصري عمرو أديب، والذي يعرض على قناة MBC، حيث تناول جوانب شخصية ومهنية في حياتها.

منى ذكي تتحدث عن علاقتها بأحمد حلمي

تطرقت منى ذكي في الحديث إلى علاقتها الخاصة بزوجها الفنان أحمد حلمي، وهو نجم محبوب على مستوى الوطن العربي، حيث كان اللقاء به الكثير من الكوميديا من جانب منى، وهي تتحدث عن زوجها الفنان الكوميدي.

وقالت عن زوجها: «أحمد حلمي سهل في البيت لكن أكتر شيء بيزعجني هو النوم، بينام كتير جدًا»، لازم ينام 11 ساعة في اليوم، وأنا عكسه عيني لما بتفتح بقوم على طول».

وتابعت: «حلمي يقعد يقولي منمتش إلا 11 ساعة، وكان فيه صوت عصفورة صحيت دقيقتين سمعتها ونمت تاني، هو الشخصية دي». وبفكاهة قالت: «أظن احنا ورينالك إحنا بنبوس بعض كام مرة في الـ10 دقايق.. »، فرد عمرو أديب بالقول ضاحكا: «انتوا بتبوسوا بعض كتير أوي.. البوس البوس.. الحضن الحضن.. بولوبيف بولوبيف». وسألها ضاحكا: «بتبوسوا بعض علطول؟».

وردت قائلة: «إحنا بجد كل ما نشوف بعض لازم نبوس بعض.. عشان نعلم أولادنا يعملوا كدة.. »، ليعاود أديب ممازحا منى: «ولادكم ما كانوش موجودين.. بس انتم بتغيظوني أنا».

وسألها من جديد عن عدد مرات القبلات من جديد «بس أنتوا فعلا بتبوسوا بعض كل يوم؟»، فردت منى زكي «والله العظيم كل يوم.. خارجين بنبوس بعض ولما بنرجع بنبوس بعض».

أبدى عمرو أديب استغرابه، لتعلق زكي قائلة: «مش معقول حنتكلم عن البوس في الحلقة». فقال أديب «أنا لا يتحدث عن البوس بل عن العلاقات الزوجية بعد 20 سنة من الزواج».

منى ذكى تتحدث عن بدايتها الفنية

وعن بدايتها الفنية قالت منى زكي: «كنت محظوظة في بداية مشواري الفني، بداياتي كانت كلها حظ، مكنش فيه موهبة كانت حظ بس».

وتابعت: «بعدين اتعلمت إن الحظ مبيفضلش وقت طويل وشيء متغير، فاتعلمت عشان أحافظ على أي شيء أني اجتهد أوي، واتعامل مع كل مرة كأنها أول مرة».

وأوضحت: «أنا مقتنعة أن الحظ متغير، الشخص عنده وقت محظوظ، ووقت غير محظوظ، والوسط الفني فيه فنانات يتمتعن بقدر كبير من الحظ».

منى زكي تعلن عن انتمائها الكروي

وقالت في لقائها مع عمرو أديب: «ابني الأوسط بيعشق الكرة وبيتفرج عليها سواء مصرية أو عالمية وهو أهلاوي عشاني».

وتابعت: «أنا أهلاوية من زمان، والأهلي كويس زي ما هو، وأحمد حلمي ملوش في الكرة، وبيحاول يعزمهم على ماتش عشان يعوض أنه مبيفهمش في الكرة».

اقرأ أيضًا:

منى زكي بالحجاب في أول ظهور على متن الـ«رحلة 404»

منى زكي تبهر جمهورها بأحدث ظهور لها عبر إنستجرام

أهم الأخبار