«ريم البارودي»: ريهام سعيد صورتني «علشان الترند»

«ريم البارودي»: ريهام سعيد صورتني «علشان الترند»
ريم البارودي
القاهرة: منار إبراهيم

بعد سنوات من الخلافات المستمرة بينهما ظهرت الفنان المصرية ريم البارودي تؤكد استمرار الخلافات مع الإعلامية المصرية ريهام سعيد، على الرغم من وجود الأخيرة في عزاء والدها.

ريم البارودي تتهم ريهام سعيد بتصويرها من دون إذن

وقالت ريم إن ريهام سعيد ظهرت في إحدى حلقات برنامجها «صبايا» بعد 3 سنوات من الخلافات بينهم تتحدث عن المشكلات التي تسببت في رفع الثنائي القضايا على بعضهم البعض، مشيرة إلى أن هذا عكس ما اتفقتا عليه قبل إذاعة الحلقة.

وأضافت البارودي في حوارها مع الإعلامية بسمة وهبة في إحدى حلقات برنامج «العرافة» قائلة: «صورتني وأنا بدخن (أيكوس)، والمصحف الشريف ما كنت أعرف إني بتصور، ليه؟! أنا يوسف شاهين؟! فالتدخين ممنوع في أثناء تصوير المشاهد».

وأضافت: «مصحف ربنا في شنطتي على طول، والمصحف أنا اتغدر بيا، أنا مش جديدة في الكاميرات، وفي كاميرا صورتني وأنا بنادي على المساعدين بتوعي وبقول يا فلان ويا فلان هاتوا الأيكوس، ولما وقفت الحلقة شربت الأيكوس، وهدأت شوية بس عرفت نيتها لأن اللي في القلوب باين على الوشوش، وهي ضدي، والحب والكره والحقد باين، وكملنا الحلقة».

وتابعت: «في البداية عينيها كانت على المصور، وكان عندها طاقة سلبية تضايقني وتخنقني، وكانت بتزعق ومتوترة، وده حصل قبل التصوير».

وأوضحت أنها شعرت بالتوتر أثناء عرض الحلقة: «كانت بتتخانق مع الكاميرا مان، وأنا ابتديت أتوتر وكانت بتزعق مع الكاميرا مان ومدير التصوير، ومكنش معانا مخرج، ودي أول مرة أشوفها في حياتي، ووترتني، وبعدين لما بدأنا نتصور لقيت نفسي متهمة وهي كانت بتفتح المواضيع القديمة وبتقولي إني شتمتها وكانت بتتهرب مني ولقيت الكلام بيروح في حتة تانية وتقول الله أعلم كل ما أقولها حاجة، وده خلاني أوقف تصوير».

ريم البارودي تتهم ريهام سعيد بالغدر

وبعد الانتهاء من التصوير أعربت ريم عن انزعاجها من الحلقة: «أبلغت ريهام سعيد بأن الحلقة لم تحصل على إعجابي»، وقالت أن ريهام أيضا قالت أن الحلقة لم تعجبها أيضاَ.

وأوضحت: «كان عندها مشاكل مع الكرو بتاعها، فسألتها رضيتي ليه نصور؟! قالت لي بيشتغلوا في قناة تانية، قالت لي نعيد الحلقة تاني، فوافقت، فعرضت عليّ يصوروا الحلقة عندي في البيت، لكني رفضت وقلت لها مقدرش أستحمل الكرو، فقالت لي إنتِ هتذلينا؟!».

وتابعت: «أذاعت الحلقة في اليوم التالي للمكالمة مباشرة، وحدث بيننا شد وجذب في التليفون، لكنني لم أخطئ فيها حتى لا تقاضيني مثلما فعلت من قبل، ولما الحلقة اتذاعت كلمتني وقالت لي الناس اتعاطفوا مع والدك، فقلت لها مش بتفرج وتجاهلت تماما، وده اللي جنن الدنيا ونزلت لي صورة كلب بيطلع لسانه على السوشيال ميديا.. وعند الله تجتمع الخصوم».

ريهام سعيد حضرت عزاء والدي

وأوضحت ريم أنها تفاجاءت بوجود ريهام سعيد في عزاء والدها قائلة: «هي حضرت عزاء والدي وطبطبت على ريم علشان عزاء والدها تريند، وكان حضورها علشان اللقطة طبعا».

وأكملت: «أن فوجئت بها وقت العزاء وأنا مش قادرة أفكر، ونسيت إنها أذتني ودي غلطتي، وكان المفروض مسلمش عليها».

وعن سؤالها لماذا وافقت على الظهور في برنامجها، ردت قائلة: «أنا عملت الحلقة بناء على طلبها، وجاملتها بربع أجري، وفتحت لفريق التصوير بيتي من الساعة 11 بالليل، وهي وصلت الساعة واحدة صباحا، وخلصوا الساعة 11 صباحا، وقبلت أصور علشان مدت إيدها وعزتني، وقلت في إنسانية، وأنا غلطانة إني سامحت».

وتابعت: «كلمتني وقالت عايزين حلقة عن عودة الصداقة، لكن البرومو كله أنا طالعة فيه أتاجر بموت أبويا، طالعة أعيط على موسيقى خلف الأسوار».

أقرا أيضا: ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي معًا لأول مرة بعد الطلاق

أهم الأخبار